۱۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۵
کد خبر: ۵۹۹۷۴۴
فرمانده ناحیه مقاومت امام صادق مطرح کرد؛

راهیان نور فرهنگی جهانی دارد |حضور خانواده‌ها در اردوهای جهادی

راهیان نور فرهنگی جهانی دارد |حضور خانواده‌ها در اردوهای جهادی
مقواساز با اشاره به ضرورت توجه مسؤولان به راهیان نور، گفت: فرهنگ راهیان نور فرهنگ مقاومت، ایستادگی، ایثار، برادری و برابری است و کلید گمشده همه مشکلات امروز ما است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، سرهنگ علی مقوا ساز فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام صادق(ع) اصفهان، ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه، با اشاره به برگزاری اردوهای راهیان نور مناطق عملیاتی جنوب در اصفهان، گفت: امروز جامعه ما تشنه فرهنگ نهفته در اردوهای راهیان نور است، فرهنگی ناب، اصیل، ریشه دار، غنی و تمدن ساز که کلید گمشده همه مشکلات امروز ما این فرهنگ راهیان نور است، فرهنگ راهیان نور فرهنگ مقاومت، ایستادگی، ایثار، برادری و برابری است.

شهدای مدافع حرم و هسته‌ای خروجی فرهنگ راهیان نور هستند

وی در ادامه افزود: امروز اساتید بزرگی در حال تدریس فرهنگ راهیان نور هستند، اساتیدی نظیر حاج حسین خرازی و حاج ابراهیم همت که این تدریس را برای همه ملت‌های دنیا و ملت خود ما ارائه می‌دهند، امروز حتی از کشورهای خارجی نیز شاهد حضور افراد در مناطق عملیاتی دفاع مقدس هستیم، خروجی این مکتب شهدایی نظیر شهدای هسته‌ای و شهید حججی و شهدای مدافع وطن است، نخبگان علمی که در کشور شاهد فعالیت آنها هستیم نیز از دستاوردهای فرهنگ و مکتب دفاع مقدس هستند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام صادق(ع) اصفهان با بیان اینکه امسال اعزام به صورت کاروانی با حضور 3 هزار نفر از 25 اسفند تا 9 فروردین انجام می‌شود، اظهار کرد: با برنامه ریزی‌های صورت گرفته از سوی ناحیه مقاومت بسیج امام صادق(ع) همشهریان اصفهانی به صورت خانوادگی و خودروهای شخصی می‌توانند در شهر اهواز با یک معرفی نامه از حوزه‌های مقاومت بسیج در مناطق عملیاتی و اردوگاه‌های در نظر گرفته شده برای خانواده ها حضور داشته باشند و این اخذ معرفی نامه مشروط به عضویت در بسیج نیست.

وی با بیان اینکه هزینه واقعی راهیان نور برای هر نفر حداقل 150 هزار تومان است، عنوان کرد: با حمایت خیرین هزینه‌ها به مبلغی حدود 70 تا 90 هزار تومان کاهش یافته است، شاهد هستیم که مناطق محروم و ضعیف اصفهان نیز حضور خوبی در این اردوها دارند و حتی برای برخی مناطق محروم اقدام به اقساطی کردن هزینه‌ها کرده‌ایم. جوانان با حضور در این مناطق و آشنا شدن با مکتب دفاع مقدس بسترساز و زمینه‌ساز رشد فعالیت‌های علمی و جهادی در کشور خواهند شد و مسؤولان نباید از اثرگذاری اردوهای راهیان نور غفلت کنند.

حضور جهادی بسیجیان در مناطق محروم حاشیه اصفهان

مقوا ساز از برگزاری برنامه مهر بسیج خبرداد و تصریح کرد: برنامه مهر بسیج در طول سه ماه در مناطق محروم و مستضعف نشین با حضور تمام اقشار بسیج برگزار خواهد شد و هدف از این طرح خدمت رسانی به اقشار محروم و مستضعف است، همانطور که امام خمینی می‌فرمایند مستضعفان ولی نعمت انقلاب هستند و رهبر انقلاب می‌فرمایند وظیفه همه مردم است که انفاق انجام دهند، برنامه مهر بسیج با هدف خدمت رسانی انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: ارائه خدمات بهداشتی، درمانی، اجتماعی و سازندگی با حضور گروه‌های جهادی در طرح مهر بسیج صورت خواهد گرفت، با کمک خیرین 5 هزار بسته حمایتی به صورت غیرآشکار در اختیار اقشار محروم قرار خواهد گرفت، حدود 2 سالی است که عزم و جزم بسیج بیشتر به مناطق حاشیه‌ای شهر اصفهان معطوف شده است و جا دارد از همه خیرین مردمی که در این مسیر یاری رسان هستند تقدیر به عمل آوریم.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام صادق(ع) اصفهان با اشاره به فرارسیدن هفته درختکاری، گفت: به یاد 27 شهید عزیز حادثه تروریستی زاهدان، 27 درخت با حضور خانواده معظم این شهدا و مسؤولان و فرماندهان نظامی، در محل ناحیه امام صادق(ع) کاشته خواهد شد و هر درخت مزین به عکس یکی از این شهدای عزیز خواهد بود.

وی با اشاره به حضور خانواده‌ها در اردوهای جهادی، اظهار کرد: در استان‌های محروم و مناطق مختلف اردوهای جهادی برگزار می‌شود، حتی خانواده‌هایی هستند که به صورت خانوادگی در این اردوها حضور دارند و اقدام به فعالیت‌های جهادی می‌کنند./1304/پ310/ب1

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات